כיצד מטפלים בציפורן חודרנית?

tsls.co.il  > Uncategorized >  כיצד מטפלים בציפורן חודרנית?
0 Comments

ציפורן חודרנית היא תופעה נוראית ונפוצה מדי. הזנחה של המצב עלולה להוביל לזיהום משמעותי ומשהו שבהחלט כדאי להימנע ממנו. ציפורן חודרנית היא תופעה שמתרחשת בקרב נשים, גברים, בני נוער, ואפילו ילדים במקרים מסוימים.

התופעה של ציפורן חודרנית נובעת כתוצאה מפינה של הציפורן שנחתכה בצורה לא נכונה, או כתוצאה ממבנה הציפורן ואופן הצמיחה שלה, אשר חודרת לתוך העור ומייצרת גירוי ופציעה של העור שמזדהם מהחיידקים שנמצאים על פני שטחה של כף הרגל וכך נוצר לו זיהום.

התסמינים של ציפורן חודרנית הם אדמומיות, דלקתיות וכאב והמצב יכול להחמיר לכדי זיהום משמעותי.

למה זה קורה וכיצד מטפלים בציפורן חודרנית?

המרפאה של אנדי קרף ד"ר לפודיאטריה נחשפת להמוני מקרים של ציפורן חודרנית במגוון של רמות חומרה שונות ומתוך הצורך שעולה בקרב הציבור חושפת את מגוון הסיבות להיווצרות התופעה והאפשרויות שיש כדי לטפל בהן. חשוב להדגיש שרפואה מונעת היא חלק מרכזי ומשמעותי בבריאות הכללית וגם בהעדר הופעה של ציפורן חודרנית מוטב להימנע מהגורמים שמסכנים את המצב ועלולים לייצר בעיה בהמשך.

הסיבות להופעה של ציפורן חודרנית יכולות להיות

  1. חיתוך לא נכון של ציפורן האצבע באופן ישר שמייצר זווית חדה ונתיב צמיחה שמתחכך ונבלע בתוך הבשר. גם חיתוך קצר מדי יוביל להופעת בעיה דומה.
  2. מבנה הציפורן ונטייה טבעית של המבנה האנטומי כך שלציפורן תהיה נטייה להיבלע בבשר.
  3. נעליים קטנות מדי שילחצו על האצבעות עלולות להוביל לתופעה גם הן תוך שהן דוחסות את האצבע ומייצרות נתיב צמיחה שנדחס אל תוך העור.
  4. פגיעה בציפורן כתוצאה מפדיקור לא מקצועי, פגיעת ספורט או כל טראומה אחרת עלולים להוביל גם הם להופעה של ציפורן חודרנית.

על מנת לטפל לאורך זמן בבעיה צריך קודם כל לפנות את הגורם הבעייתי, בין אם מדובר בספורט, נעליים לא נוחות או כל דבר אחר שהוביל לטראומה. לאחר מכן יש לטפל בדלקת באמצעות ניקוי של המקום, סטריליזציה שלו וריפוי הדלקת. את החיטוי ניתן לעשות תוך השרייה במים חמים ולריפוי יש להשתמש באנטיביוטיקה לעיתים ובהוראות הרופא. יש ללמוד לחתוך נכון את הציפורן או להקפיד על פדיקור רפואי.

דילוג לתוכן