כל מה שצריך לדעת על מצלמה תרמית

tsls.co.il  > עסקים ותעשייה >  כל מה שצריך לדעת על מצלמה תרמית
0 Comments

מצלמת תרמית היא מכשיר ללא מגע הלוכד אנרגיית אינפרא אדום (חום) וממיר אותה לתמונה ויזואלית. מצלמת הדמיה תרמית היא מכשיר הדמיה תרמית שתוכננה במיוחד לזיהוי אנרגיית אינפרא אדום. מצלמות הדמיה תרמיות מזהות ומודדות אנרגיית אינפרא אדום וממירות את הנתונים לתמונה אלקטרונית המציגה את טמפרטורת פני השטח הנמדדת של אובייקט אחד או יותר.

מצלמת תרמית פועלת על ידי זיהוי ומדידה של קרינת אינפרא אדומה או אנרגיה תרמית הנפלטת על ידי עצמים והצגתה כתמונה או תרמוגרמה (הידועה גם כתרמוגרמה)

מצלמת תרמית היא מכשיר אלקטרוני נייד המשמש למדידת טמפרטורה או חום והצגתם כתמונה או מפה צבעונית. מדמיה תרמית לוכדת ויוצרת תמונה של עצם כדי לייצג את שיפוע הטמפרטורה על פניו באמצעות קרינת האינפרה האדומה הנפלטת על ידי אותו עצם.

אור אינפרא אדום או הדמיה תרמית

הוא השימוש במצלמות אינפרא אדום למדידה ויצירת תמונות על מנת "לראות" ו"למדוד" את האנרגיה התרמית הנפלטת מעצמים. חום (הידוע גם בשם אינפרא אדום או אנרגיה תרמית) ואור הם שניהם חלק מהספקטרום האלקטרומגנטי, אבל מצלמות שיכולות לזהות אור נראה לא רואות אנרגיה תרמית, ולהיפך. זוהי קרינת אינפרא אדום (IR) שניתן לזהות על ידי התקני אינפרא אדום ולהציג כתמונה. אנרגיה תרמית, או קרינה אינפרא אדומה, היא אור בלתי נראה מכיוון שאורכי הגל של הקרינה התרמית ארוכים מכדי שהעין האנושית תוכל לזהות; זה חלק מהספקטרום האלקטרומגנטי שאנו חושבים עליו כעל חום.
למידע מורחב אודות כל מה שצריך לדעת על מצלמה תרמית ואיתור נזילות במצלמה תרמית עליך להעיף מבט ב- no-leak.co.il

מצלמות תרמיות קובעות את טמפרטורת פני השטח של האובייקט הראשון בשדה הראייה; הצבע אחד על קיר או משטח קשיח אחר ותעד את החום המקרין החוצה מאותו משטח

זיהוי קרינה תרמית ומצלמות הדמיה תרמיות בעלות ניגודיות גבוהה מאפשרים למשתמשים לראות צללית של בעל חיים (חם דם) המשתלבת בצורה מושלמת עם סביבתה. בקנה מידה עדין יותר, הדמיה תרמית היא שיטה בטוחה ולא פולשנית לזיהוי דפוסי טמפרטורה על פני הגוף (Cilulko et al., 2013), מה שהופך אותה לכלי יעיל לניטור שינויים פיזיולוגיים בגוף האדם ובדם. בעל חיים. ניתן לכמת או למדוד את החום שזוהה על ידי מצלמות הדמיה תרמית בצורה מדויקת מאוד, לא רק כדי לנטר את הביצועים התרמיים, אלא גם כדי לזהות ולהעריך את החומרה היחסית של בעיות הקשורות לחום.

שימו לב שמדמיה תרמית

הנקראת גם מצלמת תרמית, אינה תלויה בנוכחות האור כדי ליצור תמונה תרמית או תמונה תרמית. בהתאם לרגישות של הדימוי התרמי שבו נעשה שימוש, ניתן לזהות אפילו את השינויים הקטנים ביותר בטמפרטורה, כך שאם עצם נמצא מעל האפס המוחלט, ניתן לזהות אותו בדימוי התרמי. ניתן להשתמש בתמונה שנוצרת על ידי מדמיה תרמית כדי לזהות ולנתח נקודות חמות, מקורות לאובדן חום, רכיבים שחוממו יתר על המידה, ואפילו פערים פוטנציאליים בבידוד תרמי. המרכיב העיקרי של מצלמת תרמית הוא חיישן חום המחובר לסוג מיוחד של עדשה, אשר מותאם לאחר מכן לעבוד בשילוב עם טכנולוגיות הדמיה סטנדרטיות.

מצלמות הדמיה תרמיות נמצאות בשימוש נרחב בתעשיות רבות כפתרון מהיר ומדויק למדידת כמעט כל תהליך הכרוך בשחרור או החלפה של אנרגיה תרמית או טמפרטורה

מצלמות הדמיה תרמיות איכותיות נמכרות לרוב בבריטניה בעיצובים ארגונומיים קלים לשימוש ומציעות יכולות מדידת טמפרטורה המכסות מגוון רחב של רגישות לטמפרטורה. רק בשנים האחרונות הייצור ההמוני של טכנולוגיית הדמיה תרמית הגיע לנקודה שבה מצלמות תרמיות ניידות (הידועות גם כמצלמות הדמיה תרמית, מצלמות הדמיה תרמית או מצלמות הדמיה תרמית) הן כיום אופציה משתלמת עבור רוב האזרחים ו/או יישומי תחביב אזרחי.

למרות שמצלם תרמי נייד

הוא גדול ויקר יותר מתושבת לסמארטפון, הוא יכול גם לקבל רזולוציית מסך ספציפית למצלמה ומגוון רחב של תכונות, כולל מדידת טמפרטורת גוף ללא מגע, מצביע לייזר מובנה , או תאורה חזותית. מַצלֵמָה. איזו מצלמה היא הטובה ביותר עבורך עשויה להיות תלויה במספר גורמים, כולל סוג המצלמה, טווח הטמפרטורה, הרזולוציה, אפשרויות שיפור התמונה ואביזרים ספציפיים למשימה כגון חיישני זיהוי אובדן צמודים לקיר. יחד עם רזולוציה תרמית בחדות גבוהה, ייתכן שתזדקק למצלמה שיכולה לשפר את התמונה התרמית עם שכבות וידאו לא תרמיות.

סוגים רבים של מצלמות תרמיות כוללות גם מצבי צילום סטנדרטיים עבור הספקטרום הנראה

בדיוק כמו כל מצלמה דיגיטלית אחרת של הצבע ולחיצה. אחד היתרונות העיקריים של מצלמות הדמיה תרמית הוא יכולתן להמיר קרינת אינפרא אדומה בלתי נראית לעין בלתי מזוינת לאורכי גל צבעוניים הנראים בספקטרום האלקטרומגנטי, שניתן לחוש ולנתח בקלות. טכנולוגיית ראיית לילה משפרת את הנראות בתנאי תאורה חלשה על ידי הגדלת כמות האור בתמונה, בעוד שהדמיה תרמית מספקת את היתרון הנוסף של תמונות עם ניגודיות גבוהה, מה שמקל על זיהוי עצמים ברקע.

מצלמות אינפרא אדום מסוימות מציגות גם את הטמפרטורה בתמונה רק כאזורי שחור ולבן לפרטים עדינים יותר. הסיבה לכך שאתה עשוי לראות צבעים מרובים על אותו אדם או אובייקט מוצגת מכיוון שלאזורים שונים עשויות להיות טמפרטורות שונות.

ניתן לרכוש מצלמות הדמיה תרמית עם תכונות מינימליות הקוראות רק את הטמפרטורה של העינית המרכזית הקבועה בתצוגה

או עם תכונות נוספות המאפשרות למשתמש לבחור מספר עיניות זזות ולהשוות אותן כדי להציג טמפרטורות גבוהות ונמוכות . וטמפרטורות ממוצעות בתצוגה. במקום לרוקן את הארנק עבור כלי שאתה משתמש בו לעתים רחוקות, אתה יכול להשיג את המצלם התרמי הזול הזה של סמארטפון שימדוד טמפרטורות מ-4 עד 248 מעלות פרנהייט. מכיוון שמצלם תרמי אינו משתמש באור נראה ליצירת תמונה (במקום זאת, הוא משתמש בחום כדי ליצור את מה שהוא מציג), הוא אינו מושפע מחושך, מזג אוויר או גורמים אחרים שאולי לא יתגלו על ידי, למשל, ראיית לילה משקפיים.

בנוסף לשאלות נפוצות לגבי אופן הפעולה של מצלמות תרמיות באופן כללי, ישנן גם מספר שאלות כלליות לגבי מקרי שימוש ספציפיים ויעילות הטכנולוגיה בתנאים או יישומים ספציפיים.

דילוג לתוכן