מומחיות באורתופדיה קרסול וכף רגל

tsls.co.il  > Uncategorized >  מומחיות באורתופדיה קרסול וכף רגל
0 Comments
צילום:freepik

ד"ר ניב דריאנגל משמש כרופא מומחה במחלקה לאורתופדיה ובמרפאת כף הרגל בבית החולים תל השומר. מומחה בכיר באורתופדיה בבית החולים "שיבא".

מומחה כירורגיה אורתופדית

כמו כן, ד"ר ניב דריאנגל מטפל בחולים במסגרת מרפאות החוץ של בית החולים. מנתח קרסול וכף רגל ופציעות ספורט, מקבל באופן פרטי במרכז רפואי מדיקל קליניקס רמת החייל.

אורטופדיה היא ענף של רפואה המתמחה באבחון, מניעה וטיפול בעיוותים במערכת השלד והשרירים ובהפרעות התפקוד שלה הנובעות ממומים מולדים, טראומה או מחלות.

המניעה, האבחון והטיפול במחלות של מערכת השלד והפרעות וההפרעות התפקודיות שלה מבוצעות על ידי טראומטולוג-אורטופד .

טיפול בהלוקס ולגוס

הבוהן הגדולה ממלאת תפקיד מפתח בהבטחת הליכה רגילה, הנושאת חלק משמעותי מהעומס. עם הלקס ולגוס, שאפשר לכנותו גם "התירס", הבוהן הגדולה מתכופפת לעבר שאר האצבעות, ומעוותת גם אותן.

המחלה מאופיינת בהתפתחות הדרגתית – התסמינים הראשונים הם כאבים בכפות הרגליים, גוברים לקראת סוף היום, בעיות בבחירת ונעליים. האגודל מתכופף בהדרגה במפרק המטטרסופלאנגאלי, "בליטה" כואבת מופיעה בבסיסה מבחוץ. האצבע השנייה עולה בהדרגה מעל האגודל ויכולה לקבל צורה של פטיש (דפורמציה דמוי פטיש).

כאב באזור המפרק המעוות עולה. תסמיני המחלה הולכים וגוברים, ובסופו של דבר מעוררים הפרעות בהליכה.

הסיבות להופעת הלוקס וולגוס

עם הזמן, הלוקס וולגוס יסתבך על ידי בורסיטיס כרונית.

הגורם העיקרי למחלה הוא חולשת קשת כף הרגל. המחלה מקלה על ידי:

  • רגליים שטוחות
  • אוסטאופורוזיס
  • הפרעות מטבוליות
  • בעיה גנטית
  • טעויות בבחירת הנעליים והתאמתן

כדי לקבוע את המחלה, המנתח האורטופדי צריך לבדוק את המטופל ולבצע צילום רגליים בכפות הרגליים בשלוש הקרנות. במהלך הבדיקה חשוב לא לכלול מחלות עם תסמינים דומים אצל המטופל: דלקת מפרקים ניוונית, צנית, דלקת פרקים.

הטיפול יכול להיות שמרני או כירורגי. הטיפול השמרני מורכב בבחירת מדרסים אורטופדיים מיוחדים ובמינוי תרגילים שמטרתם למנוע רגליים שטוחות. כירורגי מורכב מביצוע פעולה המבטלת את הבעיה.

הבחירה הסופית בטיפול נעשית על ידי הרופא ותלויה במידת ההתפתחות של הלוקס וולגוס, נוכחות סיבוכים, חומרת הכאב שחווה המטופל ורצונות המטופל עצמו.

דילוג לתוכן