ניתוח החלפת מפרק ברך – שאלות ותשובות

tsls.co.il  > Uncategorized >  ניתוח החלפת מפרק ברך – שאלות ותשובות
0 Comments
צילום:freepik

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט אנשים שבוחרים לבצע ניתוח החלפת מפרק ברך. הניתוח שכיח מאוד בקרב אנשים מבוגרים אשר סובלים מכאבים כרוניים כאלה או אחרים. אך הוא יכול להיות רלוונטי גם אצל אנשים צעירים, כאלה שצריכים להחליף את מפרק הברך מסיבה כזאת או אחרת. כמובן שעל מנת לבצע את הניתוח, ישנו צורך להצטייד בהמלצה של אורתופד מומחה שיבחן את מצבכם. ד"ר אריאל פורמן יענה לכם על השאלות החשובות שעשויות להעסיק אתכם טרם הניתוח. הרי מי שמבצע ניתוח מהסוג הזה, בוודאי ירצה לעשות זאת בלב שלם.

מדוע ישנה חשיבות לבצע את הניתוח הספציפי הזה?

מיותר לציין כי הניתוח הספציפי הזה הוא לא האפשרות המובילה. כל מי שיכול להסתדר עם המפרק הקיים, ירצה להישאר איתו במקום לבצע את הניתוח. הניתוח הספציפי הזה רלוונטי עבור אנשים שלא יכולים להמשיך לחיות עם המפרק הנוכחי. החלפת מפרק ברך תאפשר לאותם אנשים לחזור לשגרת חיים רגילה, ולבצע את כל הפעולות השונות. נדיר מאוד שלא תוכלו לבצע פעולות אותן הייתם מבצעים לפני שהתחילו הבעיות.

מהם החסרונות של ניתוח החלפת מפרק ברך?

ד"ר אריאל פורמן מציין כי הניתוח הזה הוא מאוד חשוב עבור לא מעט אנשים. אך בו בזמן יש גם חסרונות לניתוח שכזה, חסרונות שתהיו מוכרחים להכיר אותם. ראשית המפרק החלופי לעולם לא יצליח לתפקד כמו המפרק הרגיל. לכן עדיין יהיו מספר פעולות שלא תוכלו לבצע אותן כמו שצריך. בנוסף ההחלמה מהניתוח עליה נרחיב בהמשך עשויה להיות מאוד מאתגרת. החלמה שלא תמיד מתאימה לכל אחד.

כמה זמן לוקח להחלים לגמרי מהניתוח החלפת מפרק?

ההחלמה היא פרמטר שממנו לא תוכלו להתעלם, הרי בסוף יש כאן עניין מאוד רציני. החלפת מפרק בברך זה לא משחק ילדים, וחובה כי תסתכלו למציאות בלבן של העיניים. ד"ר אריאל פורמן מספר כי תקופת ההחלמה יכולה להימשך בין חודש עד חודשיים. יש כאלה שיכול לקחת להם יותר זמן להחלים באופן מלא. מוטב כי לא תאיצו בעצמכם לבצע פעולות כדי שלא תחמירו את המצב אחרי הניתוח.

דילוג לתוכן