ניתוחי בקע סיכונים שצריך להכיר

tsls.co.il  > Uncategorized >  ניתוחי בקע סיכונים שצריך להכיר
0 Comments
צילום:freepik

ראשית ולפני הכל, כאשר מדברים על ניתוח, כל ניתוח יש כמה סיכונים בסיסיים שקיימים תמיד וצריך לקחת אותם בחשבון. הצוות המטפל לוקח את זה בחשבון, וגם המטופל צריך. הוא גם מוחתם על מסמך שמוודא שהוא נחשף והפנים את רשימת הסיכונים הקיימת.

ראשית, תהליך פולשני של חדירה לתוך גוף האדם תמיד מלווה בחשש לזיהום, סיכונים שבהרדמה והתלקחות דלקתית במהלך ההחלמה, יחד עם זאת, ניתוחי בקע הם מהנפוצים ומהמקובלים של הניתוחים, הוא גם ניתוח פשוט שמנוהל בדרך קבע גם בקרב מבוגרים וגם בקרב ילדים, מה שבהחלט מגדיל את הבטיחות, רמת השליטה והיכולת לנהל את הניתוח ברמה הטובה והבטיחותית ביותר.

ניתוחי בקע – רקע כללי

ניתוח בקע סיכונים יוסברו באופן מפורט לפני הניתוח. בשלב הטרום ניתוחי תהיה קבלה סיעודית ורפואית בשניהם יעברו עם המטופל על כל הסיכונים הנפוצים. חשוב להזכיר, שוב, כי ככל שהרופאים מיומנים יותר, בפרט כאשר מדובר על ניתוח נפוץ כשלעצמו, כך היכולת לנהל את הניתוח כמו גם את הסיכונים שמתלווים אליו גדלה באופן משמעותי. כאשר מדובר על ניתוח נפוץ שנעשה בתדירות גבוהה רמת השליטה שיש לצוות המטפל גבוהה מאד, לצד רמת מיומנות גבוהה מאד מאפשרת להעניק למטופל את מקסימום הבטיחות שאפשר.

ניתוחי בקע מתייחסים לסוג של חולשה שנוצרת בתוך דופן פנימית ואלו ניתוחים שמאפיינים בקטע טבורי, בקע משפעתי והמוכר ביותר מבין כולם הוא הבקע שבדופן הבטן.

בשלב הטרום ניתוחי תתבצע פגישה עם רופא מרדים שיאסוף את המידע הנחוץ לו על המטופל ובהתאם לכך יוכל להתאים את חומרי ההרדמה. הפרוצדורה היא קצרה למדי ואורכת פרק זמן שבין חצי שעה לשעה, כאשר ההליך נעשה בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית ובהתאם למצב הפרטי. הרופאה המרדים ילווה את כל הניתוח, כאשר תפקידו הוא לוודא שכל המערכות החיוניות ממשיכות לעבוד, שהמטופל לא נמצא במצוקה ושנעשה הוויסות הראוי של חומרי ההרדמה השונים.

לאחר הניתוח יהיה שלב של התאוששות מההרדמה, מעין התעוררות מאוחרת ולאחר מכן עוד פרק זמן קצר למדי של הסתגלות שלאחר הניתוח וההרדמה.

דילוג לתוכן